سردار نقدی در نشست خبری:
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




سردار نقدی در نشست خبری:
بازدید : 221 |

محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز شنبه طی نشست خبری که در مرکز بسیج رسانه ملی برگزار شد، به تشریح رویکردهای این سازمان در قبال اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی پرداخت.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به خلق حماسه سیاسی از سوی ملت ایران در 24 خرداد، این حماسه را برگ زرین دیگری در تاریخ توصیف کرد.

وی حماسه مردم در 24 خرداد را عاملی برای باطل شدن سحر دشمنان، طمع‌ورزان و اثبات حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و صداقت مردم سالاری دینی دانست و ابراز امیدواری کرد که حماسه سیاسی منشا روی آوردن ملت‌های دنیا به الگوی نظام اسلامی ایران شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه حماسه سیاسی به انتخابات محدود نمی‌شود و مردم در ادامه این راه گام‌های بلندتری برخواهند داشت، تصریح کرد: اکنون مردم منتظر تحقق حماسه اقتصادی هستند که طبیعتا حماسه اقتصادی همچون حماسه سیاسی با مشارکت آحاد مردم محقق می‌شود.

نقدی با بیان اینکه نمی‌توان با یک تحول اداری یا یک تحول ساده حماسه اقتصادی را محقق کرد، اظهار داشت: تحقق این حماسه حضور آحاد مردم را می‌طلبد و در عین حال بایستی در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

نقدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگر امروز به مردم مراجعه کرده و مشکلات‌شان را از آنها جویا شویم اغلب آنها بر روی گرانی و بیکاری انگشت می‌گذارند؛ خصوصیت این دو مشکل این است که از لحاظ اقتصادی حل هر کدام شرایط متفاوتی را می‌طلبد، به همین دلیل اگر گرانی را اولویت قرار دهیم مشکل بیکاری افزایش پیدا می‌کند و اگر اولویت ما بیکاری باشد گرانی افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه همزمان باید بیکاری و گرانی را در دستور کار قرار داده و برای رفع آنها راه‌حل‌هایی در نظر گرفت تصریح کرد: راه‌حل‌های رفع همزمان این دو مشکل زیاد نیست و به نظر می‌رسد بهترین راه حل، رونق تولید با سرمایه‌گذاری در فعالیت‌هایی با سرمایه‌های اندک است.

وی در این زمینه به حوزه غذایی اشاره کرد و افزود: تامین غذای ارزان برای مردم که یکی از مهمترین انتظارات مردم است، از الزامات تحقق حماسه اقتصادی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کاهش وابستگی به فروش نفت خام را یکی از الزامات تحقق حماسه اقتصادی عنوان کرد و گفت: بایستی برای کاهش وابستگی به فروش نفت خام بکوشیم .

نقدی با اشاره به اینکه بسیج برای تحقق حماسه اقتصادی برنامه‌هایی را در نظر دارد، یادآور شد:بیشتر از 12 سال بسیج سازندگی در حال فعالیت است و اقدامات گسترده‌ای در آبادسازی روستاها و کمک به مردم مناطق محروم انجام داده است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته اقدامات ارزشمندی در چارچوب بسیج سازندگی انجام شد، اعلام کرد که در سال 91 یک میلیون و 600 هزار نفر بسیجی به مناطق محروم رفته و به حدود 2 میلیون نفر خدمات ارائه کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بحث‌های آموزشی،‌درمانی، ترمیم مساجد و زیارتگاه‌های مذهبی، راه‌اندازی خانه‌های بهداشت و خانه‌های محرومین را از جمله اقدامات بسیجیان برشمرد و اظهار داشت: 62 فقره بیمارستان صحرایی و کامل کردن ظرفیت 40 بیمارستان ثابت غیرقابل بهره‌برداری و اعزام حدود 8 هزار تیم پزشکی به روستاها از دیگر اقدامات بسیج بوده است.

نقدی ابراز امیدواری کرد تمامی اقدامات برنامه‌های هجرت که از هفته گذشته آغاز شده به صورت جدی انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بسیج وظیفه خود دانسته که برای کمک به دولت در تولید اقتصادی وارد عرصه شود، تصریح کرد: سازمان بسیج هیچ برنامه‌ای برای تصدی‌گری ندارد و صرفا با شناسایی استعدادهای مغفول آنها را فعال خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: رویکردهای اردوهای جهادی در سال 92 از خدمات صرف به سوی خدمات مولد سوق پیدا می‌کند.

نقدی به بیان بخشی از ظرفیت‌های مورد غفلت واقع شده کشور پرداخت و با بیان اینکه چاه‌های آب یکی از این ظرفیت‌ها به شمار می‌روند از برنامه‌های بسیج برای بهره‌برداری صحیح از این چاه‌های آب خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی ترویج پرورش مرغ خانگی و ماکیان را یکی از این برنامه‌ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال سه هزار و 500 واحد تکثیر مرغ و ماکیان در روستاها ایجاد شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از راه‌اندازی 41 واحد تولید قارچ خبر داد و گفت: اکنون در حال راه‌اندازی واحدهای تولید کود در کشور هستیم که راه‌اندازی این واحدها می‌تواند از واردات کودهای شیمیایی به کشور جلوگیری کند؛ تصمیم داریم تا پایان سال 10 هزار واحد تولید کود راه‌اندازی کنیم.

نقدی با بیان اینکه ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی برای راه‌اندازی واحدهای مذکور در دستور کار است، اظهار داشت: روستائیان می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی محل زندگی خود از این تسهیلات استفاده کنند.

وی تولید عسل، کارهای دستی خانگی، ترویج نگهداری دام و کشت زعفران را از دیگر برنامه‌های بسیج برای تحقق حماسه اقتصادی برشمرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود از ضرورت علمی کردن کشاورزی و دامپروری سخن گفت و افزود: همراهی دولت در این زمینه بسیار تعیین کننده است؛ دولت‌ها بایستی از ظرفیت بسیج به صورت مطلوب بهره‌برداری کنند زیرا بسیج یک ظرفیت عظیم مردمی، سازمان‌یافته و ‌متشکل از نیروهای دلسوز انقلاب و کشور است.

نقدی همچنین یادآور شد: همانطور که در زمان وزارت آقای مرندی برای ریشه‌کن کردن فلج اطفال از ظرفیت بسیج استفاده شد، بایستی امروز هم از این ظرفیت برای حل مشکلات بهره برد؛ تاکنون از ظرفیت بسیج غفلت شده است که امیدواریم دولت جدید در این زمینه غفلت نکند.

وی با اشاره مجدد به ضرورت علمی کردن کشاورزی و دامپروری به تشریح روش‌های این اقدام پرداخت و توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تاسیس بسیج مهندسین کشاورزی اظهار داشت: دکتر جهانسوز استاد رشته کشاورزی مسئولیت بسیج را بر عهده دارد و ما در این زمینه برنامه‌های گسترده‌ای داریم؛ در تلاشیم از ظرفیت اساتید، دانشجویان و تمامی بسیجیان شاخه‌های مرتبط با کشاورزی بهره ببریم.

نقدی نقش رسانه را در زمینه اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی مهم دانست و با بیان اینکه رسانه‌ها باید در انتقال مفاهیم و عملیاتی کردن مباحث مطرح شده بکوشند، خواستار راه‌اندازی شبکه‌ای مختص به کشاورزان و دامداران برای علمی کردن کشاورزی و دامپروری شد.

وی در جمع‌بندی سخنان خود در این بخش از فعال کردن ظرفیت‌های مغفول مانده و کم کردن فاصله کشاورزان و دامداران با کشاورزان و دامداران نمونه سخن گفت و بر لزوم اجرایی کردن دو مبحث یاد شده تاکید کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه همکاری شما با دولت احمدی‌نژاد چگونه بوده است، همکاری بسیج با دولت‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت که آغوش بسیج به روی همگان باز است.

نقدی اضافه کرد: از دولت احمدی‌نژاد به دلیل توجه ویژه به اردوهای هجرت و همکاری مطلوب با بسیج سازندگی قدردانی می‌کنم و به دلیل عدم اقدام عملی در زمینه طرح‌های مطلوب برای تحقق حماسه اقتصادی گله دارم.

وی با یادآوری اینکه اردوهای جهادی در دولت احمدی‌نژاد یک جهش را تجربه کرد، گفت: البته طرح‌های مطلوبی برای تحقق حماسه اقتصادی به احمدی‌نژاد ارائه کردیم که مورد استقبال هم قرار گرفت اما در عمل برای عملیاتی کردن آن گامی برداشته نشد. به همین دلیل بنده هم از دولت تشکر می‌کنم و هم گلایه دارم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از دولت جدید خواست از طرح‌های بسیج برای تحقق حماسه اقتصادی استفاده کرده و ظرفیت بسیج را مدنظر قرار دهد.

نقدی با تاکید بر اینکه صحبت کردن از کابینه 70 میلیونی به معنی استفاده از ظرفیت آحاد مردم است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها نباید فقط به انتخابات محدود شود و باید در عرصه اقتصادی از آنها بهره برد؛ انتظار داریم نگاه دولت به بسیج همانند دوران دفاع مقدس باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازمان مردم و در خدمت دولت است، خاطرنشان کرد: اگر در زمینه مطالب بیان شده نیاز به دیداری با رئیس‌جمهور منتخب داشته باشیم، همانطور که تاکنون این دیدارها صورت گرفته دیدارهای جدید نیز انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تا کنون چه میزان تسهیلات برای طرح‌های بیان شده اختصاص یافته است، گفت: 550 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه در نظر گرفته شده که به طرح‌ها اختصاص یافته است.

نقدی در پاسخ به این سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا اقدامات بسیج موازی‌کاری با وزارت جهاد کشاورزی نیست، اظهار داشت: اقدامات ما امتداد جهاد کشاورزی است و موازی‌کاری محسوب نمی‌شود؛ تمامی این اقدامات تحت کارشناسی وزارت کشاورزی انجام خواهد شد و طی جلسات مشترک ما با این وزارتخانه ترفندها و همکاری‌ها مشخص شده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برنامه‌های شما برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی در شهرها چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: بسیج برای شهرها نیز برنامه دارد که یکی از آنها توجه ویژه به تولیدات خانگی است که از سوی جامعه بسیج زنان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما درباره مباحث مطرح شده از جمله پرواز مستقیم ایران به آمریکا چیست و آیا چنین مباحثی می‌تواند به اقتصاد ما کمکی کند، اظهار داشت: اقتصاد باید به استعدادهای ملی متکی باشد زیرا هر گونه تغییرات مثبت و منفی در اقتصاد مبتنی بر روابط خارجی، اقتصاد کشور را به سادگی دستخوش تغییرات می‌کند.

نقدی افزود: البته ما برای محصولات خود نیاز به صادرات داریم که بیشتر کشورهای بهره‌برداری کننده مشخص هستند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب اعلام کرده که سیاست‌های منطقه‌ای را در اولویت قرار می‌دهد که در این بحث می‌توان تبادل با این کشورها را دنبال کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه بحث اصلی، استفاده از ظرفیت‌های بومی و شکوفا کردن آنها برای رونق اقتصادی است، خاطرنشان کرد: نباید ذهن‌ها را به این سمت برد که چون در ماه‌های اخیر تحریم‌هایی علیه کشورمان اعمال شده است همه مشکلات با روابط خارجی قابل حل است زیرا بدین گونه نیست؛به طور مثال مشکل بیکاری با این مسائل حل نمی‌شود.

نقدی با بیان اینکه همه اقتصاددانان یک نقطه مشترک دارند، این نقطه مشترک را اینگونه بیان کرد که شکوفایی اقتصادی در ایران با قطع وابستگی به نفت خام محقق می‌شود لذا بایستی در این زمینه گام برداشت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه موضع این سازمان در قبال شهادت شیخ حسن ‌شحاتح چیست و چرا در این زمینه بیانیه صادر نکردید، اظهار داشت: ما در همه مواردی که اتفاقی بیافتد به دلیل پرداختن فراوان رسانه‌ها ممکن است به آن نپردازیم و بیانیه‌ای در خصوص آن صادر نکنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: تصور ما این است که در این موضوع تا حدی که ظرفیت وجود داشته دستگاه‌ها وارد شده و اشخاص موضع‌گیری کردند و در واقع در همه موارد نبایستی وارد شده و مواضع را تکرار کرد.

نقدی تاکید کرد که همه مواضع بیان شده در این زمینه مورد تائید بوده و عدم صدور بیانیه به دلیل بی‌تفاوتی نیست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه از ظرفیت طلاب در اردوهای جهادی به چه میزان استفاده خواهد شد، گفت: توصیه ما به گروه‌های جهادی این است که روحانی همراه خود داشته باشند؛ در همین زمینه 6 هزار طلبه در سال گذشته گروه‌های جهادی را همراهی کردند.

به گفته نقدی چندین گروه طلبه جهادی در کشور فعال هستند که اغلب اعضای آنها را روحانیون تشکیل می‌دهند و حتی برخی طلاب خارجی نیز در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنان خود از دولت خواست که نظارت جدی بر بازار داشته باشد و سهم تولید کننده در سود محصول را افزایش دهد.

نقدی از افزایش بی‌رویه واحدهای توزیعی انتقاد کرد و گفت که همین افزایش دلیلی برای گرانی‌هاست و باید جلوی آن را گرفت که دولت در این زمینه نقش مهمی دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : شنبه 8 تير 1392برچسب:سردار, نقدی,رییس, بسیج,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس